وسایل غیر ضروری سیسمونی (آنچه نباید بخرید)

۲,۲۳۱ بازديد

هنگام ورود یک نوزاد به جمع خانواده یک سری کار های ضروری وجود دارد که باید آن ها را با صبر و حوصله و بدون هرگونه استرس انجام دهید . در این میان خرید سیسمونی نوزاد یکی از امور مهم می باشد . خرید لوازم خواب ، تغذیه و بهداشت کودک باید با دقت بسیار انجام شود و برای خرید لوازم ضروری سیسمونی می توانید از فروشگاه های معتبر سیسمونی استفاده کنید که در لینک مقاله بهترین فروشگاه های اینترنتی سیسمونی می توانید این فروشگاه ها را ببینید.

وسایل غیر ضروری سیسمونیوسایل غیر ضروری سیسمونی

اما چگونه باید لوازم ضروری را از وسایل غیر ضروری تفکیک کرد ، تا علاوه بر صرف هزینه فضای زیادی در خانه اشغال نشود.

شاید در ابتدا با دیدن لوازم سیسمونی نوزادان تحت تاثیر احساسات خود بخواهید تا همه آن ها را تهیه کنید اما باید بدانید که خرید تمام این وسایل به جز زیان مالی هیچ دست آورد دیگری برای شما نخواهد داشت . شما می توانید به جای برخی از لوازم غیر ضروری سیسمونی پول خود را ذخیره و در جای دیگر مورد استفاده قرار دهید . در ادامه لیستی از لوازم غیر ضروری سیسمونی را در اختیار شما قرار می دهیم تا با آگاهی و شناخت لازم بتوانید خرید خود را انجام دهید .

1- مبل کودک :

مبل های کودک در طرح ها و رنگ های زیبا در بازار موجود هستند که ممکن است شما را به خریدن وسوسه کنند .اما در واقع آن چه یک کودک در ابتدای تولد به آن نیاز دارد داشتن فضای مناسب برای خوابیدن است و این وسیله در یک الی دو سال اول زندگی نوزاد برای او کاربردی نخواهد داشت و این وسیله از جمله وسایل غیر ضروری سیسمونی است.

2- میز تعویض نوزاد :

خرید این وسیله گران قیمت در لوازم سیسمونی کاملا غیر ضروری است . می توان به راحتی با خرید یک زیرانداز تعویض نوزاد ضد آب و قرار دادن آن در یک سطح صاف پوشک نوزاد را تعویض کرد . شما می توانید از این زیر انداز در هر مکانی استفاده کنید و نیاز نیست جهت تعویض نوزاد خود در نیمه شب به مکان خاص بروید و خود و نوزادتان را بد خواب کنید .

میز تعویض نوزاد یک وسیله غیر ضروری در سیسمونیمیز تعویض نوزاد یک وسیله غیر ضروری در سیسمونی

 

3- خرید لباس اضافی :

صرف هزینه های گزاف برای لباس کودک اشتباهی بزرگ است زیرا کودک هفته به هفته در حال رشد است و ممکن است حتی زمان کافی برای پوشاندن تمام آن لباس ها را به تن نوزاد خود نداشته باشید و لباس های خرید داری شده برای نوزادتان تنگ شود ، یا حتی ممکن است بتوانید برخی از لباس ها را فقط یکبار به تن نوزاد خود بپوشانید . بنابراین خریدن لباس به مقدار زیاد و یا انتخاب لباس های گران قیمت مارک دار برای نوزادان کاملا اشتباه است . بهتر است برای نوزاد خود لباس هایی تهیه کنید که اولا پوشاندن آن ها آسان باشد و ثانیا کودک در آن ها احساس راحتی کرده و کمر و پهلو های او را بپوشاند مانند انواع لباس های سرهمی و زیر دکمه .

4- کفش :

شاید با دیدن انواع کفش های مخصوص کودک دلتان بخواهد که چند جفت از آن ها را برای نوزاد خود تهیه کنید ، اما باید بدانید که کفش کودک فقط یک وسیله تزئینی زیبا اما غیر ضروری است و تا زمانی که کودک قادر به راه رفتن نیست خریدن کفش برای او ضروری نمی باشد؛ و نیازی نیست این وسیله در سیسمونی شما باشد.

5- اسباب بازی :

کودک شما تا سه ماهه اول بعد از تولد به اسباب بازی واکنش چندانی نشان نمی دهد .حتی ممکن است واکنش او به صدای اطرافیان یا صدای به هم خوردن ظروف بیشتر از صدای جغجغه باشد . با بزرگ تر شدن کودک کم کم علاقه او به اسباب بازی ها بیشتر می شود . اما در آن زمان هم شما نیاز به خریدن اسباب بازی زیاد ندارید زیرا کودک شما نسبت به وسایل منزل بسیار کنجکاو شده است و یک بطری ساده و یا چند پارچه و کاموای رنگی می تواند او را به خوبی سر گرم کند . کارشناسان آموزش معتقدند که صرف وقت و تعامل با کودک و یا آواز خواندن و رقصیدن با او از خریدن هر نوع اسباب بازی ارزشمند تر است .

6- دستگاه استریلایزر :

به جای خریدن این دستگاه می توانید وسایل نوزاد را با جوش استریل نمایید . نکته قابل تامل در مورد این دستگاه ها این است که تنها شیشه شیر هایی را می توان با آن ها استریل کرد که با برند دستگاه یکی باشد .

7- تاب برقی :

بیشتر بچه ها هرگز تمایل به قرار داده شدن در این وسیله ندارند و خرید آن بسیار پر ریسک است . برای آرام کردن کودک راه های زیادی وجود دارد مثلا می توان کودک را با اسباب بازی های ساده سرگرم و آرام کرد .

8- انواع قابلمه های تفلون و یا لعابی :

خرید این نوع قابلمه ها به علت مضر بودن برای کودک به هیچ عنوان توصیه نمی شود .

9- دماسنج اتاق کودک :

معمولا کم تر کسی به این دماسنج توجه کرده و دمای اتاق را مرتبا چک می کند .

10- روروئک :

استفاده از این وسیله به هیچ عنوان توصیه نمی شود . بررسی ها نشان داده است که روروئک رشد حرکتی کودک را به تاخیر می اندازد . همچنین امکان دسترسی کودک به مناطق و وسایل خطرناک فراهم می شود و خطراتی مانند سقوط ، سوختگی و یا برق گرفتگی را برای کودک به همراه دارد . در بسیاری از کشور ها فروش این وسیله ممنوع شده و برای فروشندگان آن جریمه در نظر گرفته شده است .

11- پودر بچه :

پودر بچه یکی از محصولات مضر و غیر کاربردی است . این وسیله جهت بر طرف کردن سوختگی و عرق سوز شدن پای نوزاد استفاده می شود اما امروزه به دلیل خطر استنشاق ذرات پودر توسط نوزاد از آن استفاده نمی شود و انواع کرم های سوختگی مانند سودوکرم و یا کرم سوختگی موستلا جایگزین آن شده است .

12- غذا ساز کودک :

اگر در منزل یک گوشت کوب برقی یا غذا ساز دارید می توانید از آن برای پوره کردن غذای کودک خود استفاده نمایید و تهیه غذا ساز کودک ضروری نمی باشد .

13- نمایشگر کودک :

از این وسیله برای اطلاع از وضعیت کودک هنگامی که والدین در اتاق نیستند استفاده می شود . اما اکثر این نمایشگر ها وضوح تصویر مناسبی ندارند . می توان به جای این وسیله با صرف هزینه کم تر از یک حس گر صوتی استفاده کرد تا صدای گریه کودک به خوبی شنیده شود ؛ و جزء وسایل غیر ضروری در هنگام خرید سیسمونی می باشد.

14- شنل شیردهی :

معمولا جنس این شنل ها از پلاستیک می باشد که باعث ایجاد گرمای زیاد و تعریق در بدن مادر و کودک می شود.

وسایل غیرضروری سیسمونی

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.