هزینه تزریق بوتاکس میگرن

۲,۸۰۷ بازديد

احتمالا تاکنون در طول زندگی خود بارها سردردهای مختلف را تجربه کرده‌اید اما میزان فشار و تندی سردرد میگرنی را تنها آن دسته از افرادی که به این بیماری دچار هستند، درک می‌کنند. سردرد از هر نوعی که باشد معمولا دردی تپنده است که آدمی را از انجام فعالیت‌های روزمره خود باز می‌دارد. این در حالی است که سردرد میگرنی نوعی درد عصبی ناتوان‌کننده است که شدت آن بسیار بیشتر از سردردهای معمول است. میگرن به‌عنوان سومین بیماری شایع در جهان شناخته می‌شود، بنابراین طبیعی است که افراد زیادی به دنبال راه‌های درمان آن باشند‌. آیا تاکنون چیزی راجع به تزریق بوتاکس میگرن در کلینیک سردرد تهران شنیده‌اید؟ طبیعتا تصور بیشتر افراد این است که بوتاکس در فرآیندهای زیبایی ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین تزریق بوتاکس میگرن با جنبه درمانی، جالب و البته کمی عجیب به نظر می‌رسد.

داروی میگرن

C:UsersUserDesktopheadache1.png

قبل از این که راجع به درمان قطعی میگرن با روش تزریق بوتاکس میگرن صحبت کنیم، بهتر است کمی راجع به این نوع سردرد و درمان دارویی آن بدانید. میگرن نوعی بیماری شایع عصبی است که در شدیدی را به همراه حالت تپش در یک طرف سر ایجاد می‌کند و ممکن است از چندین ساعت تا چند روز طول بکشد. افراد مبتلا به میگرن در کنار سردرد شدید دچار حالت تهوع و استفراغ، بی‌حسی صورت و دست‌ و پا، اختلالات بینایی، حساسیت به نور، بو و صدا و غیره نیز می‌شوند. داروهای درمان میگرن که استفاده می‌شوند، تنها شدت حمله میگرنی را کاهش می‌دهند و درمان قطعی در پی ندارند‌. داروهای ضد میگرن در انواع پیشگیری‌کننده و داروهای مرحله حاد توسط پزشک مغز و اعصاب تجویز می‌شوند. در واقع متخصص مغز و اعصاب تشخیص می‌دهد که بیمار به داروی پیشگیری‌کننده نیاز دارد یا داروی نگه‌دارنده و کنترل‌کننده و بر اساس آن داروهای مناسبی را تجویز می‌کند. داروهای ضد میگرن معمولا شامل مسکن‌ها، داروهای ضد تهوع و ضد التهاب می‌شوند.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس میگرن در کلینیک سردرد تهران

همان‌طور که گفتیم وقتی از درمان دارویی صحبت می‌کنیم، هدف تنها کنترل بیماری و کاهش شدت آن است و درمان قطعی میگرن با دارو امکان‌پذیر نیست اما جالب است بدانید که امروزه تزریق بوتاکس به‌عنوان جدیدترین و بهترین راه درمان میگرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته اینجاست که این نتیجه مثبت تنها زمانی حاصل می‌شود که متخصص مغز و اعصاب بر اساس معیارهای خاصی، بیمارانی را که کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس میگرن هستند، انتخاب کند. علاوه بر آن حتی محل تزریق بوتاکس تیز در نتیجه آن تأثیرگذار است. این تزریق کاملا با تزریق زیبایی بوتاکس متفاوت است و باید توسط متخصص مغز و اعصاب انجام شود. البته این نوع تزریق نیز به صورت سرپایی در عرض چند دقیقه انجام می‌شود و آمادگی خاصی نیاز نیست. حتی بیمار می‌تواند پس از تزریق بوتاکس فعالیت‌های روزمره خود را دنبال کند.

در مورد نحوه تأثیر گذاری تزریق بوتاکس میگرن جالب است بدانید که تزریق بوتاکس باعث فلج کردن عضلات و شل شدن آن‌ها می‌شود؛ در نتیجه عضلات دیگر توانایی انقباض نخواهند داشت. به این ترتیب شدت درد در بیمارانی که از سردرد مزمن رنج می‌برند، کاهش می‌یابد. به عبارتی استفاده از مکانیسم فلج کردن عضلات هدفی است که در تزریق بوتاکس دنبال می‌شود اما تحقیقات نشان داده که تزریق بوتاکس مکانیسم دیگری را دنبال می‌کند؛ به این صورت که از آزاد شدن سیگنال‌‌های درد در پایانه‌های عصبی سر و گردن جلوگیری می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت کاهش سر درد میگرنی بیشتر از این که حاصل شل شدن عضلات باشد، نتیجه کاهش انتقال سیگنال درد به نخاع است. این روش می‌تواند به‌عنوان درمان قطعی میگرن عملکرد قابل قبولی داشته باشد اما همان طور که گفتیم برای رسیدن به نتیجه مثبت باید کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس باشید.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس میگرن هستند؟

C:UsersUserDesktopheadache2.png

بیمارانی که از درد در قسمت پس سر، سردرد همراه با درد گردن و سردرهای تنشی رنج می‌برند، کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس هستند اما افرادی که در دوران قاعدگی دچار سردرد می‌شوند، افرادی که سردرد سینوزیت دارند و بیماران دارای فشار خون بالا نمی‌توانند از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن استفاده کنند. در نهایت آن‌چه مسلم است تشخیص متخصص مغز و اعصاب بر اساس معاینات پزشکی و شواهد و مدارک بیمار برای تزریق بوتاکس می‌باشد. تزریق بوتاکس برای درمان میگرن به‌عنوان پرطرفدارترین شیوه درمانی شناخته می‌شود چون گزارشات پزشکی حاکی از آن است که آمار قابل توجهی از بیماران مبتلا به میگرن نسبت به استفاده از این روش درمانی رضایت کامل دارند. مدت زمان اثر بوتاکس میگرن در بیماران مختلف از دو تا پنج ماه متغیر است. پس از گذشت این دوره باید مجدد تزریق بوتاکس را انجام دهید.

در تزریق‌های بعدی مدت زمان ماندگاری اثر بوتاکس افزایش می‌یابد. در برخی از افراد پس از پنج بار تزریق متوالی درمان حاصل شده و نیاز به تزریق دائمی نیست. در ضمن بیمار می‌تواند حدود چهار الی پنج روز پس از تزریق بوتاکس اثر آن را در کاهش سر درد احساس کند‌. تأثیر این عمل در درمان میگرن نهایتا دو هفته پس از تزریق به پیک یا اوج اثر خود می‌رسد.

هزینه تزریق بوتاکس میگرن

با توجه به این که علائم میگرن و محل درد در بیماران مختلف یکسان نیست، آمپول بوتاکسی که برای هر بیمار استفاده می‌شود، متفاوت است، این آمپول باید بر اساس پروتکل‌های پزشکی و با توجه به محل درد در بیمار در نقاط مختلف سر، گردن و شانه‌ها تزریق می‌شود. به این ترتیب هزینه تزریق با توجه به میزان داروی مصرفی و تعداد تزریق در هر بیمار تعیین می‌شود.‌

بهترین متخصص مغز و اعصاب برای درمان میگرن

C:UsersUserDesktopheadache3.png

کلینیک سردرد در تهران اولین کلینیک تخصصی سردرد در ایران است که بیماران بسیاری از داخل کشور و حتی کشورهای همسایه برای درمان انواع سردرد به آن مراجعه می‌کنند. در این کلینیک پزشکان متخصص و حاذق مغز و اعصاب فعالیت می‌کنند و تلاش‌های آن در درمان قطعی سردرد و و در برخی موارد کنترل بیماری موفقیت‌آمیز بوده و قابل ستایش می‌باشد. شما می‌توانید برای درمان قطعی میگرن به این کلینیک مراجعه کنید و اگر متخصص سردرد تشخیص دهد که شما کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس هستید، می‌توانید در همین کلینیک تزریق خود را انجام دهید. کلینیک سردرد تهران شما را در جریان مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس میگرن و نکات مهم مربوط به آن قرار می‌دهد. بر روی لینک زیر کلیک کرده و برای رزرو نوبت وارد سایت شوید.

 

https://headacheclinic.ir/

02188672759

Instagram: Tehran_headache_clinic


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.