زوج درمانی

۳,۶۸۷ بازديد

تصمیم گیری برای کمک گرفتن از یک مشاور زوج درمانی گام بزرگی است. این بدان معناست که بپذیرید که در ارتباط عاطفی شما مشکلی وجود دارد. سوالی که پذیرفتنش آسان نیست و جسارت می خواهد! اگر تجربه ای در زمینه مشاوره ندارید، زوج درمانی می تواند کمی گیج کننده باشد. به یاد داشته باشید که انتخاب مشاور مناسب برای درمان یک زوج بسیار مهم است. در این مقاله شما را با 6 مشکل زناشویی آشنا می کنیم که زوج درمانی می تواند به حل آنها کمک کند.

 

۱. وقتی اعتمادتان را به یکدیگر از دست داده‌اید

از دست دادن اعتماد بین زوجین یکی از رایج ترین دلایل مراجعه به مشاور زوجین است. فرقی نمی کند که این خیانت جنسی، خیانت عاطفی، دروغگویی یا کلاهبرداری مالی باشد. بازگرداندن پایه اعتماد از دست رفته کار آسانی نیست. ایجاد فضایی برای گفتگو که در آن هر دو طرف بتوانند آزادانه خواسته ها و شکایات خود را بیان کنند، به پر کردن این شکاف کمک می کند.

 

۲. وقتی بحث‌وجدل روز‌به‌روز بیشتر می‌شود

آیا احساس می کنید که زندگی روزمره شما حول محور اختلافات در مورد مسائل مختلف می چرخد؟ این بحث ها می تواند بحث های جزئی یا فریادهای بلند باشد. اما اگر روند صعودی داشته باشند به این معنی است که کار وجود ندارد. دلیل مناظره ممکن است مشکل شخصی یکی از دو طرف باشد، اما همچنان می تواند منجر به اختلافات مداوم شود. از طرف دیگر، علت این برخوردها ممکن است مشکلات جدی باشد که شما از آنها غفلت کرده اید و در حل آنها ناکام مانده اید.

۳. وقتی به‌سختی باهم ارتباط برقرار می‌کنید

آیا احساس می کنید که طرف مقابل شما را درک نمی کند یا همیشه شما را نادیده می گیرد؟ شاید مشکل یک مشکل واضح نباشد. گاهی فکر می کنید و می بینید که از وضعیت عاطفی شریک زندگی خود چیزی نمی دانید و او با شما تفاوتی با یک غریبه ندارد! اغلب اوقات، یکی از اثرات مثبت آشکار درمان دوگانه افزایش ارتباطات و بهبود کیفیت رابطه شماست. یک مشاور باتجربه به شما کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنید، گوش کنید و یکدیگر را بهتر درک کنید.

 

۴. وقتی احساس می‌کنید مشکلی وجود دارد، اما نمی‌دانید چرا یا چیست؟

مانند مشاوره شخصی، زوج درمانی نه تنها به حل مشکلات کمک می کند، بلکه گاهی اوقات منجر به شناسایی آنها می شود. مثلاً ممکن است احساس کنید بعضی چیزها در ازدواجتان مانند گذشته نیست، اما نمی توانید دقیقاً بگویید چه چیزی! ممکن است مانند قبل با شریک زندگی خود احساس ناراحتی کنید یا به مرور زمان با او احساس ناراحتی کنید، اما نمی دانید چرا. اغلب اوقات، علائم اولیه ای وجود دارد که به شما می گوید تعامل شما بین دو نفر در حال تبدیل شدن به یک وظیفه ناسالم و ناکارآمد است. اما ممکن است متوجه این علائم نشوید! این بدان معنا نیست که یک طرف مقصر است. در عوض، ممکن است لازم باشد کمی رابطه خود را تنظیم کنید. یک جلسه زوج درمانی محل خوبی برای شروع این روند است.

 

۵. وقتی می‌خواهید موضوعی را به همسرتان بگویید، اما نمی‌توانید

گاهی اوقات اثربخشی زوج درمانی در همان جلسه مشاوره شروع می شود. این یک مکان امن و حمایت کننده است که به شما کمک می کند در مورد چیزهایی صحبت کنید که صحبت کردن در مورد آنها در موقعیت های دیگر دشوار است. یک مشاور مجرب با حضور گرم و حمایت به شما کمک می کند بر ترس خود از در میان گذاشتن برخی مشکلات با همسرتان غلبه کنید.



۶. وقتی یک یا هیچ‌یک از دو طرف نمی‌توانند بحثی سازنده داشته باشند

بر اساس مطالعه‌ای که توسط جان گاتمن در مورد پایداری ازدواج و پیش‌بینی‌کننده‌های طلاق انجام شد، نحوه مدیریت اختلافات زوج‌ها نشان می‌دهد که آیا رابطه آنها ادامه خواهد داشت یا خیر. ممکن است عصبانی شوید، فریاد بزنید، انتقام بگیرید یا به پرخاشگری بی اثر متوسل شوید. رفتار ناکارآمد و آسیب زا در یک دعوا یکی دوتا نیست. اغلب این رفتار وضعیت را بدتر می کند.





تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.