راهنمای خرید پرینتر

۳,۴۰۵ بازديد

تصمیم گیری برای انتخاب و خرید پرینتر اعم از لیزری، جوهرافشان و یا چندکاره بسیار گیج کننده است زیراکه برندهای متفاوت چاپگر مدل های گوناگونی از انواع پرینتر را ارائه می دهند.

همچنین خرید پرینتر ارزان نکات فنی بسیاری دارد.

 چون هرماه مدل هایی جدید از انواع چاپگر روانه ی بازار می شوند. برای آگاهی از چگونگی انتخاب پرینتر مورد نظر خود با ما همگام شوید. ما به شما کمک می کنیم که حجم بسیار بالایی را در مدت زمان بسیار کوتاهی چاپ کنید.

اما قبل از ارائه توصیه برای خرید پرینتر ارزان :

به عنوان مدیر فروش سایت دیجی کاتالوگ، مدت های مدید پشت کانتر نشسته ام، خاک خورده ام و با انواع و اقسام مشتری های عزیز که نور چشم ما هستن ! سروکله زده ام.

سوالاتی از من پرسیده شده که آدم از حوا نپرسیده !

کم نبوده دفعاتی که خواستم سرم را روی میز بکوبم و بر این چرخ گردون لعنت فرستادم که الان باید یک پسر آمریکایی بودم که با ماشین خودش می رفت دانشگاه، یک شغل ثابت داشت و برای کلاب شبانه اش با رفقا برنامه می چید، ولی یک پسر ایرانیم که پشت میز اجاره ای اش نمی تواند یک مشتری را توجیه کند که پدرجان پرینتر ارزان است ولی هزارویک مصیبت پشت سرش دارد!!!

مشتریان چند دسته هستند:

1-مشتریان حرفه ای و بروز که با سوالات جذابشان آدم را سر ذوق می آورند تا برایشان توضیحات بیشتری بدهم.

2-آنهایی که با چهره جذابشان فرصت پلک زدن نمی دادند.

3-آن مشتریانی که اصلا مشتری نبودند و فقط برای پر کردن اوقات فراغت و دوست یابی یا دوست چرانی آمده بودند.

4-و عزیزانی که حداقل 200 سال از دنیای امروزی عقب تر بودند و جدیدترین تکنولوژی که دیده بودند ماشین چاپ گوتنبرگ بود.

برای بسیاری از همکاران ناخلف صنف پرینتر (ماشینهای اداری)، گروه چهارم بسیار باب دندان هستند چون براحتی و با کمی چرب زبانی، جنس بنجل و چندسال مانده انبارشان را می اندازند به طرف، و خریدار بی خبر هم بعد از یکماه دست از پا درازتر یا برای تعویض کارتریج یا تعویض پرینتر راهی ایرانشهر و کریمخان (در تهران) می شود.

از آنجا که قلبا اعتقاد داشتم روزی دست خداست و با هزار لطایف الحیل نمی توان بیل گیتس شد، مبنای کار را گذاشتم بر مشاوره بی کم وکاست، طوری که درباره محصولات بیشتر از اینکه خیرشان را بگویم شرشان را می گفتم. از این صداقت هم چوبش را خوردم و هم نانش را.

در این مقاله سوالات پرکاربردی که دیگر از جواب دادن به آنها خسته شده ام را می گذارم ، باشد که دیگر کسی نپرسد ?

از گروه چهارم درباره خرید پرینتر یک سوال مشترک دارند که : پرینترهای اچ پی بهتر است یا کانن؟

همیشه یک پاسخ داده ام که ایرانخودرو بهتر است یا سایپا؟ 

البته که هیچ کدامشان ولی وقتی چاره ای نیست و بین این 2 باید یکی را انتخاب کنی سراغ کدام میروی؟

هردو خودروساز هم ماشین های بی کیفیت و ارزان تولید می کنند و هم ماشین های کم کیفیت! و گران. شما برای خرید باید به جیبتان و نیازتان نگاه کنید.

با کمی اغماض درباره پرینتر هم همینطور است ، شما باید انتظارتان را بگویید تا پرینتر مطلوب را معرفی کنیم. هر 2 برند سبد محصولاتشان پر است از مدل هایی با محدوده کیفی و قیمتی متنوع. و از آنجا که خدا را 1000 مرتبه شکر هنوز در بلاد کفر تولید می شوند و روش های بازاریابی و پیش فروش های آنچنانی را از کمپانی های داخلی یاد نگرفته اند، برندهای پدر مادر داری هستند; خیالتان بابت کیفیت ساختشان راحت باشد.

هم پرینترهای HP هم پرینترهای CANON به اندازه کافی شناخته شده هستند و در سراسر ایران خدمات تعمیر و پشتیبانی دارند. 

مهم انتخاب اولیه شماست که یا جهنمی می شوید و یا بهشتی.

 

در این مقاله 10 نکته برای خرید پرینتر ارزان را برای شما بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشید.

  1. ابتدا نوع سیستم عامل خود را تعیین کنید. 

 

سپس بررسی کنید که کدام شرکت تولید کننده پرینتر این سیستم عامل را پشتیبانی می کند. ( بعنوان مثال پرینترهای لکسمارک سیستم عامل لینوکس را پشتیبانی نمی کنند.)

2- ابتدا باید بدانیم چه نوع پرینتری را می خواهید. 

تعیین کنید که آیا فقط پرینتری می خواهید که چاپ آن سیاه و سفید با سرعت بالا باشد. اگر پاسخ شما به ایت سوال مثبت است و استفاده اداری از پرینتر دارید پس پرینتر لیزری انتخاب کنید. حال این سوال مطرح می شود که آیا نیاز به اسکنر هم دارید؟ آیا پرینتر مورد نظر شما باید دارای کارت حافظه خوان بوده و قابلیت این را داشته باشد که مستقیما از روی کارت حافظه پرینت بگیرد؟

3- حال باید میزان هزینه ی را که برای خرید پرینتر در نظر دارید تعیین کنید. 

نیاز نیست که از بودجه در نظر گرفته شده فراتر بروید. پس انداز شما برای خرید پرینتر مورد نظرتان باید متناسب باشد.

4- بعد از طی این سه مرحله نوبت به  تعیین ویژگی های مهم تر مورد نیاز و البته ویژگی هایی است که مورد نیاز شما نیست. 

پرینترهای مدرن دارای قابلییت وایرلس می باشند که ممکن است مورد نیاز شما باشد. قابلیت picbridge که به معنای اتصال مستقیم دوربین های دیجیتالی مدرن به پرینتر بصورت مستقیم و بدون واسطه ی کامپیوتر است قابلیت دیگری است که مورد نیاز کاربرانی است که بدنبال این ویژگی هستند.

5- حال نوبت به آن رسیده است که تمامی آیتم های موردنیاز را در کنار هم گذاشته و پرینتر مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

می توانید بصورت آنلاین پرینترهای ارزان نیز پیدا کنید. در سایت ebay نیزمی توانید پرینترهای دست دوم پیدا کنید. بخاطر داشته باشید که حتما برند پرینتر مورد نظر خود را نیز مشخص کنید.. ممکن است برای کاربردهای ویژه برند HP و یا برای کیفیت عکس بالاتر برند Epson را انتخاب کنید.

6- می خواهید پرینتر مورد نظرتان چه کارهایی را برای شما انجام دهد؟

 پاسخ به این سوال مهم ترین آیتمی است که باید بدنبال آن باشید. اگر بندرت قصد پرینت گرفتن از اسناد ،نامه ها، صفحات وب و یا صفحه گسترده spreadsheet را دارید یک پرینتر ارزان قیمت جوهرافشان انتخاب کنید. اگر می خواهید عکس هایی با کیفیت بالا و یا اسلاید نمایشی را چاپ کنید باید یک پرینتر مخصوص چاپ عکس انتخاب کنید. اگر می خواهید روزانه حدودا 100 صفحه سیاه و سفید را چاپ کنید باید یک پرینتر لیزری با سرعت بالا انتخاب کنید. و البته اگر می خواهید یک شغل خانگی را راه اندازی کنید و نیاز به پرینتری دارید که ترکیبی از اسکنر، پرینتر، کپی کن، و دستگاه فاکس باشد پرینتر چندکاره بهترین گزینه برای انتخاب شماست.

7- به فاکتورهای ذیل و نیاز خودتان توجه کنید.

رزولوشن- تعداد نقطه هایی که یک پرینتر در هر اینچ مربع چاپ می کند (بالای dpi1440 معمولا خوب است). اگر قصد چاپ کردن عکس های نمایشی- متنی، گرافیک، و عکس را دارید پرینترهای گران قیمت تر با رزولوشن بالتر انتخاب کنید.

هزینه ی عملیاتی- هزینه ی کارتریج جوهر و کاغذ چاپ را برآورد کنید زیرا کاربران پرینتر باید مدام کارتریج جوهر و تونر را تعویض کنند زیراکه بعد مدتی جوهر کارتریج تمام شده یا خشک می شود یا بر اثر کارکرد زیاد فرسوده می شوند. به این نکته توجه کنید که امکان دارد قیمت کاغذ، تونر، و جوهر در طی یکسال از قیمت خرید پرینتر بالاتر شود.

سرعت- اگر حجم بالایی از اسناد را بصورت غیر رنگی چاپ می کنید حتما به حجم پرینتر ( چاپ کاغذ در دقیقه) توجه کنید.

سایز چاپ خروجی- اگر شما می خواهید کاغذ چاپتان در سایز خیلی بزرگ و یا غیر استاندارد، مقواهای ضخیم، کاغذ اوزالید، و یا کاغذهای بسیار شفاف باشد باید پرینتری را انتخاب کنید که محل جای گذاری کاغذ آن از 90 درجه بیشتر نباشد تا بتواند از رسانه های متفاوت بدون ایجاد انسداد پرینت بگیرد.

پرینتری که خاصیت postscript داشته باشد ( که علاوه بر چاپ کاراکترها فونت هار را نیز تغییر داده ویا امکان رسم خط و دایره را در چاپ فراهم می آورد). اکثر پرینترهای جوهرافشان قابلیت postscript را ندارند. اگر شما بدنبال چاپ postscript ترسیمات و یا فونت هستید می بایست بدنبال پرینترهای لیزری باشید.

کیفیت عکس- اگر بدنبال چاپ تصاویری با رزولوشن بالا بر روی کاغذهای مخصوص چاپ عکس هستیدباید از چاپگرهای رنگی که خاصیت photolab ( اپلیکیشن قدرتمند ویرایش و چاپ عکس)  دارند استفاده کنید.

کارت های حافظه دوربین های دیجیتالی و کارت حافظه معمولی- آیا نیاز دارید که چاپگر شما دارای شکافی برای قرارگیری کارت حافظه باشد؟

قابلیت اتصال به شبکه- آیا می خواهید که چاپگر شما دارای قابلیت اتصال به شبکه اینترنت خانگی و یا محل کارتان را داشته باشد؟

پردازش تصاویر- پردازش تصاویر نیاز به قدرت بالای چاپگر دارد بنابراین اکثر چاپگرها دارای توان بالا و حافظه ی زیادی به اندازه ی کامپیوترهای خانگی می باشند. برخی چاپگرها این قابلیت را دارند که تصویر مورد نظر را در حافظه ی خود قبل از چاپ تشکیل بدهندکه این قابلیت امکان مدیریت فایل های بزرگ را در مدت زمان کوتاه برای چاپگر فراهم می آورد.

استفاده ی آسان- فرایند راه اندازی چاپگر چگونه است؟ (میزان سهولت استفاده ی کاربر)

سازگاری- چاپگرهای جدید همگی دارای قابلیت اتصال درگاه USB می باشندو این بدان معناست که تمامی این چاپگرها با سیتم عمل ویندوز 98، 2000، XP، و مک 8.1 و یا بلاتر سازگاری دارند.

گارانتی- چاپگری را تهیه کنید که حتما حاوی ضمانت نامه ی کارخانه و یا شرکت وارد کننده ی آن را حداقل بمدت 90 روز داشته باشد.

8- تصمیم گیری برای خرید پرینتر جوهرافشان رنگی بعنوان ارزان ترین پرینتر رنگی

اگر شما بدنبال چاپ عکس رنگی با کیفیت بالا با قیمت مناسب هستید چاپگرهای جوهرافشان گزینه ی خوبی هستند. قیمت ها از زیر 40$  شروع می شوند و تنها عده معدودی از چاپگرهای جوهرافشان تجاری قیمتی بیشتر از 700$  دارند که قیمت شروع چاپگرهای جوهرافشان رنگی تجاری است. قیمت چاپگرهای جوهرافشانی که قابلیت چاپ کاغذهای نیم قطع را دارند از زیر 500$ شروع می شود که هزاران برابر کم تر از چاپگرهایی است که تنها مخصوصا چاپ کاغذهای در ابعاد نیم قطع هستند.

ابتدا در مورد نوع پرینتری که می خواهید آن را تهیه کنید تصمیم بگیرید: یک چاپگر جوهرافشان استاندارد برای چاپ تصاویر و ارزان و یا یک چاپگر جوهرافشان با کیفیت عالی برای چاپ تصاویر بسیار با کیفیت. تمامی مدل های اعلای این نوع چاپگرها رزولوشنی با دامنه ی 4800- 1200 dpi دارند اما در میزان سرعت چاپ با یکدیگر تفاوت اندکی دارند.

چاپگرهایی که تنها مخصوص چاپ عکس می باشند برای چاپ های معمولی مانند پردازش کلمات مناسب نمی باشند. حتی اگر قابلیت چاپ معمولی را نیز داشته باشند قیمت تمام شده ی چاپ هر صفحه بالا رفته و عملکرد چاپگر پایین می آید. قیمت چاپگر تنها نباید مورد نظر کاربر باشد. کارتریج های رنگی قیمت بالایی دارند که جبران قیمت پایین چاپگر را می کند. و البته به هزینه ی چاپگر رنگی می توان هزینه ی کاغذ مخصوص پرینت عکس را نیز اضافه کرد.

پرینتر جوهرافشان را بر حسب قیمت کارتریج جوهر انتخاب کنید نه بر حسب قیمت خود چاپگر جوهرافشان به تنهایی. در طول زمان قیمت جوهر و کاغذ مخصوص چاپ عکس از قیمت تمام شده ی خود پرینتر بالاتر می رود. از انتخاب چاپگر جوهرافشان یک کارتریجه که تنها یک کارتریج رنگی دارند و رنگ ها را با کیفیت مناسب چاپ نمی کند خودداری کنید. حتی از نظر قیمت نیز مناسب می باشد که اقدام به تهیه ی چاپگر جوهرافشان رنگی با چندین کارتریج رنگی بنمایید (CMYK) که هر کدام از کارتریج ها را بتوان به تنهایی تعویض کرد.

9- از اینکه آیا پرینتر لیزری انتخاب درستی برای کاربرد شماست اطمینان حاصل کنید.

اگر حجم بالایی از اسناد را چاپ می کنید از چاپگر جوهرافشان استفاده نکنید و بجای آن از پرینتر لیزری استفاده کنید. پرینترهای لیزری قیمت بالاتری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان دارند اما هزینه های جانبی استفاده از آن کمتر است. از نظر هزینه بسیار با صرفه هستند زیرا نیاز به تعویض کارتریج تونر در دفعات زیاد و با فاصله ی زمانی کم را ندارند.

با در نظر گرفتن تمامی هزینه ها، چاپ کردن هر صفحه با پرینتر لیزری قیمتی بین 2 تا 5 سنت دارد؛ این در حالی است که چاپ همین صفحه با چاپگر جوهر افشان قیمتی بین 10 تا 15 سنت دارد که این میزان هزینه با تغییر مدل چاپگر تغییر می کند. ( این هزینه شامل هزینه چاپ عکس رنگی نمی باشد که در چاپگرهای جوهرافشان باید هزینه ی جوهر و کاغذ مخصوص چاپ عکس را نیز در نظر گرفت.)

10- بعد از انتخاب پرینتر مورد نظر خود، قیمت ها را نیز مقایسه کنید!

بعد از اتمام تعیین نیازمندی‌های خود برای انتخاب چاپگر مورد نظرتان به جستجو در سایت های مرورگری که مقایسه هایی مفیدی برای انتخاب کاربران در تهیه ی گزینه مورد نظر خود را می دهند بپردازید مانند سایت CNET، PC Magazine، و یا سایت  PC World که برای یافتن پرینترهایی که با قیمت مورد نظر شما همخوانی داشته باشند به شما ایده می دهد.

 همینطور قیمت کارتریج پرینتر جوهرافشان، تونر و کاغذ چاپ را برای مدل های متفاوت بررسی کنید. در نهایت تمامی نظرات کاربران که در آنها به سهولت استفاده از دستگاه، موضوعاتی در مورد سخت افزار دستگاه و یا نقص آن ارائه شده است توجه کنید.

بعد از انتخاب گزینه های مورد نظر به سایت های Best Buy ، Staples ، Comp USA و یا هر فروشگاه مجازی supersore مراجعه کرده و پرینتر مورد نظرتان را کاملا بازبینی کنید. اگر مساحت محل کارتان کوچک است حتما به فضایی که چاپگر اشغال می کند و چگونگی اتصال آن به سیستم خود را کنترل کنید.

حال بعد از طی تمامی مراحل از سایت دیجی کاتالوگ دیدن کنید تا ضمن مقایسه مشخصات فنی پرینترها و سایر ماشینهای اداری و مقایسه ارزان ترین قیمت خرید، از مشاوره رایگان و کد تخفیف خرید نیز بهره مند شوید. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.