مقاله جذاب درباره آشپزی

۳,۷۰۳ بازديد

طرز تهیه سوهان با یک مقاله جذاب درباره آشپزی در خدمت شما عزیزان هستیم. این دانش گستره به طور مستقیم و غیر مستقیم با تمام افراد در ارتباط است. اکثر مردم برای رفع نیاز و تامین انرژی خود به این مقوله نگاه می کنند. ولی شماری دیگر به صورت حرفه ای و علمی با آن برخورد کرده و حتی ارزش هنری آن را ارج می نهند.

 

آشپزی چیست؟

در ابتدایی ترین حالت، پخت و پز به معنای اعمال گرما به غذا است. این غذا چه پخته، سرخ شده، آب پز یا کبابی باشد، همه چیز در حال پخت است.

 

 

طرز تهیه شیرینی برنجی شواهد نشان می دهد که اجداد ما بیش از 2 میلیون سال پیش شروع به پخت و پز روی آتش باز کردند.  مردم همچنان برخی از غذاها را روی شعله باز طبخ می کنند و از ابزارهایی مانند مایکروویو، توستر و اجاق گاز استفاده می کنند.

 

در بالا تعریف آشپزی را برایتان قرار داده ایم. به اختصار می توان چنین بیان داشت که :

آشپزی به معنی پخت غذاست.

 

 

آموزش آشپزی ایرانی بسیار امری شایسته است. آشپزی ایرانی با وسعت جغرافیایی ایران بسیار متنوع خواهد بود. برای هنرجویانی که مبتدی هستند باید چنین بیان کرد که این وسعت جغرافیایی با این همه قومیت ها دارای دستپخت های بینظیری هستند.

آشپزی ایرانی یکی از قدیمی ترین و کهن ترین آشپزی در دنیا محسوب می شود. آشپزی ایرانی تنوع بسیار بالایی دارد و این به همان دلیلی است که در بالا ذکر کردیم. وسعت بالای کشور عزیزمان ایران باعث شده است که تنوع غذایی بینظیری داشته باشیم.

آشپزی ایرانی در عین سادگی پیچیدگی های خود را دارد. یک آشپز ایرانی بایستی از تجربه بالایی برخوردار باشد تا بتوانید غذاهای سنتی و یا محلی خوشمزه ای را طبخ نماید.

کوفته تبریزی یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی از 1TouchFood

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های اصلی ایران زمین از زمان های قدیم تا به امروز تاریخ غنی و پر از حوادثی را گذرانده است. این شهر دارای منوی غذایی بینظیری است که در سایت به بسیاری از این غذاها اشاره کرده و آنها را آموزش داده ایم.

این شهر که از فرهنگ غنی و بی نظیری برخوردار است را میتوان از لحاظ فرهنگ آشپزی و تغذیه نیز جزو برترین ها دانست. یکی از غذاهای بسیار لذیذ مردمان این منطقه کوفته تبریزی است. این غذا بسیار خوشمزه و لذیذ است و آموزش آن دارای پیچیدگی های خاصی است که بعد از طبخ آن متوجه خواهید شد که چه غذای خوشمزه ای را طبخ کرده اید.

طرز تهیه خاگینه تبریزی یکی از مطالب بسیار مهم در طرز تهیه کوفته تبریزی اصل سبزی آن است. سبزی کوفته تبریزی بایستی تازه و مرغوب باشد. این یک موضوع بسیار مهم است. این سبزی هرچقدر تازه تر باشد کوفته های خوشمزه تر و خوش عطرتری را خواهید داشد.

سبزی کوفته تبریزی شامل تره – نعنا به مقدار کم – ترخون – جعفری – ریحون و پیازچه می باشد. شما می توانید از این سبزی ها در طرز تهیه کوفته تبریزی خود استفاده کنید. این سبزی ها هم بایستی بسیار تازه باشند. این را فراموش نکنید. شما عزیزان می توانید آموزش این غذای خوشمزه یعنی کوفته تبریزی را در مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood براحتی بیاموزید.

باقلوا سوغات خوشمزه ایرانی با 1TouchFood

باقلوا را میتوان از شیرینی های فوق العاده خوشمزه و لذیذ دانست که در شهر ها و کشور های مختلفی تهیه و سرو می شوند. این شیرینی خوشمزه که در اصل با پسته تهیه می شود و البته نوع ترکی آن به این صورت است، روز جهانی خاصی هم دارد.

روز جهانی باقلوا 18 نوامبر هر سال در استانبول ترکیه جشن گرفته می شود. طرز تهیه باقلوا خانگی ترکی که امروز برای شما عزیزان آماده کرده ایم، همان باقلوای استانبولی است. همانطور که بیان شد باقلوا یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که بسیار دلچسب بوده و به عنوان یک عصرانه یا در دورهمی ها روی سفره های ما ایرانیان قرار دارد.

از اینرو طرز تهیه این شیرینی را دقیق مطالعه نمایید. اینکه با مطالعه طرز تهیه باقلوا بتوانید باقلوا خانگی را همانطور که در شیرینی فروشی ها هست را در منزل خودتان تهیه کنید هیجان انگیز خواهد بود. باقلوا خانگی قطعا خوشمزه تر خواهد بود.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.