نحوه مراقب از علف تراش بنزینی یا دیزلی

۴,۴۴۳ بازديد
به منظور حفظ علف تراش خود در شرایط کار بالا ، مراقبت های اساسی ضروری است. صاحب خانه معمولی علف تراش دارد - به طور کلی دارای موتور بنزینی یا دیزلی است. همچنین تعداد فزاینده ای از دستگاه های علف تراش برقی یا با سیم بی سیم در بازار وجود دارد - که اگرچه به اندازه گزینه های بنزینی یا دیزلی قدرتمند نیستند ، اما از تعمیر و نگهداری فوق العاده کم بهره مند می شوند.
 
نوع دیگر علف تراش است ، این بیشتر برای باغ های بزرگتر ، پارک های عمومی ، زمین های گلف و غیره مناسب است و برای اکثر باغ های خانگی بسیار بزرگ است.
نکاتی برای مراقبت از موتور بنزینی / دیزلی علف تراش
نفت
روغن باید مرتباً تعویض شود ، ذرات آلودگی و باقی مانده در روغن جمع می شود و با گذشت زمان این امر موتور را مسدود می کند. همیشه از روغن توصیه شده توسط سازنده ماشین چمن زنی استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که روغن نه تنها تمیز نگه داشته می شود بلکه به صورت کامل نیز افزایش می یابد.
 
سوخت بیات
سوخت باید تازه نگه داشته شود ، پس از مدتی تمایل به از دست دادن شرایط و بیات شدن وجود دارد - این می تواند هنگام شروع علف تراش مشکلاتی ایجاد کند. قبل از نگهداری مطمئن شوید که مخزن سوخت کاملاً خالی شده است.
 
فیلترهای هوا
فیلترهای هوا می توانند بر پایه کاغذ ساخته شوند یا از کف ساخته شوند. فیلترهای کاغذی وقتی خیلی فرسوده و کثیف می شوند باید تعویض شوند. ذرات کوچک گرد و غبار و آوار ممکن است با استفاده از یک شلنگ هوا با فشار بالا از بین بروند. فیلترهای فوم را می توان در آب با محلول مواد شوینده شستشو داد.
 
شمع 
شمع ها باید تمیز و مرتب کنترل شوند - اگر در شرایط خوبی هستند که می توان از آنها استفاده مجدد کرد ، یا در غیر این صورت تعویض می شوند.
تیغه
تیغه ماشین چمن زنی خود را در فواصل منظم بررسی کرده و برای حفظ برش مطلوب هر دو سال یکبار تعویض کنید. تیغه را می توان بصورت حرفه ای تیز کرد و یا اینکه می توان آن را در خانه با ابزار مناسب انجام داد.
چمن مرطوب
بریدن چمن مرطوب و ضربه زدن به هر چیز سخت مانند سنگ و غیره باعث می شود تیغه ها خیلی زودتر از بین بروند. چمن مرطوب نیز بسیار سنگین تر است ، بیشتر جمع می شود و بیشتر از چمن خشک به تیغه ها و فضای داخلی علف تراش می چسبد.
 
تمیز نگه داشتن علف تراش خود
مانند هر وسیله باغبانی ، تمیز نگه داشتن آن به ماندگاری بیشتر آن کمک می کند. علف تراش باید تمیز شود و قلمه های اضافی چمن برداشته شود. اگر می خواهید قسمت زیرین علف تراش را بررسی کنید ، مراقب باشید که چگونه آن را برعکس کنید. بسته به نوع دقیق ماشین چمن زنی ، باید دستورالعمل های مختلفی در مورد نحوه چرخش آن وجود داشته باشد تا از مهاجرت سوخت یا روغن به سایر قسمت های موتور جلوگیری شود.
 
ذخیره سازی
هنگام ذخیره علف تراش خود برای فصل زمستان ، قسمت زیرین باید به خوبی تمیز شود و سوخت تخلیه شود. علف تراش باید در جایی خشک و خوب پوشیده شده ، روی یک سطح هموار نگهداری شود. هرگز وسوسه نشوید که ماشین چمن زنی را به دیوار آویزان کنید زیرا ممکن است روغن به قسمتهای دیگر موتور نفوذ کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.