آشنایی با ۱۰ مورد از بهترین مکان های گردشگری ایران

۴,۵۸۳ بازديد

کشور ایران از نظر مناطق گردشگری و تفریحی دارای تنوع بسیار زیادی استکشور با دارا بودن چهار فصل کامل از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، این پتانسیل را دارد که در تمام طول سال با دارا بودن بهترین مکان های گردشگری میزبان گردشگران داخلی و خارجی با ذائقه های مختلف باشد.

صحبت از بهترین مکان های گردشگری در ایران از بین گزینه های بسیاری که می توان نام برد؛ کار دشواری استاین مکان ها قابل مقایسه با یکدیگر نیستندچرا که هر گلی بوی خودش را داردبا این حال در ادامه این مقاله از سایت اردبیل به اختصار ده مورد از بهترین مکان های گردشگری ایران را معرفی می کنیم.

آشنایی با ۱۰ مورد از بهترین مکان های گردشگری ایران

۱شیراز

معروف ترین و بهترین مکان های گردشگری در بین جاذبه های گردشگری شیراز، بنای تاریخی تخت جمشید است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شهر شیراز واقع شده استاین بنای باستانی و تاریخی بیشتر به دلیل اینکه نماد غرور ملی ما بوده و از ریشه های تاریخی ما خبر می دهدبازار مسگرهای شیراز، سعدیه و حافظیه، باغ دلگشا، نارنجستان قوام، بازار وکیل و حرم مطهر امام زاده شاهچراغ در طول سال میزبان خیل بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

۲اصفهان

اصفهان شهری است که می تواند پاسخگوی سلیقه های متفاوت باشد، بناهای تاریخی، پاساژهای مدرن، پارک ها و طبیعت زیبای آن منحصر به فرد است.باغ پرندگان آن با وسعت ۵۵ هزار متر، دارای آکواریوم، باغ خزندگان، تله سیژ و مسیر دوچرخه سواری نیز هست.

انواع پرندگان از قبیل اردک، پلیکان و قو را در این باغ تماشایی می توان مشاهده کردکاخ هشت بهشت، سی و سه پل، پل خواجو، چهل ستون، مسجد جامع اصفهان، میدان امام، کوه صفه، روستای ورزنه کویری، و زیباترین جای اطراف اصفهان یعنی مجموعه تفریحی چادگان از بهترین مکان های گردشگری در اصفهان هستند.

 

۳تبریز

تبریز شهر قشنگی است که جاهای دیدنی زیادی هم دارد و از بهترین مکان های گردشگری ایران محسوب می شوداز طریق هواپیما، قطار و اتوبوس و البته با ماشین شخصی به راحتی می توان به این شهر سفر کرد.

در مرکز این شهر و خیابان های قدیمی می توان چند موزه و بازار را دیددر حوالی میدان ساعت، موزه و عمارت شهرداری، بوستان خاقانی، مسجد کبود، موزه عصر آهن و موزه آذربایجان را در حالی که در حال پیاده روی هستید می توانید تماشا کنید.

برنامه ریزی سفرچگونه یک سفر خوب را تجربه کنیم؟

 

برای کسانی که معماری سنتی و قدیمی را دوست دارند، کوی مقصودیه که خانه نیک دل، موزه سنجش ، خانه حیدر زاده، موزه و خانه استاد شهریار را در خود جا داده بهترین مکان است.

و اما بازار قدیمی تبریز که هم معماری چشمگیر و تاریخی دارد جای خوبی برای خرید استاز جمله پنیر و کره تبریزکوه عون بن علی یکی از تفریحگاه های پر طرفدار تبریز است که در آن می توان به کوهنوردی و تله کابین سواری، هیجان را تجربه کرد و از دیدن چشم اندازهای زیبای آن لذت برد.

پارک ولیعصر، باغلارباغی، رستوران حاج مجید، بوستان خاقانی، ارگ علیشاه، خانه ختایی، خانه پروین اعتصامی، موزه قاجار از دیگر مکان های دیدنی پیشنهادی دیگر است.

۴- کاشان

نام کاشان با گلاب و خانه های تاریخی و حمام فین در بین ایرانی ها معروف استفصل گلاب گیری را برای تماشای این هنر زیبای ایرانی از دست ندهید.برای دیدن فرش های زیبا، تزئینات زیبای معماری، طراحی چشم نواز و تیمچه امین الدوله، به بازار کاشان بروید و با یک خرید خوب از بهترین مکان گردشگری این شهر لذت ببرید.

خانه ی اعیانی ساخت دوره ی قاجار بروجردی ها، عروس خانه های ایرانی یعنی خانه طباطبایی ها با فواره های زیبایش، حمام سلطان امیر احمد با کاشی کاری های فیروزه ای و طلایی هر سه در خیابان علوی اند و می توانند ساعت ها شما را سرگرم تماشای خود کنندتپه سیلک، روستای مشهد اردهال، قمصر و شهر زیر زمینی اویی از دیگر جاذبه های این بهترین مکان های گردشگری است.

 

۵مشهد

مشهد، اولین شهر حرم اهل بیت در ایران استاما علاوه بر بارگاه ملکوتی امام هشتم علیه السلام، مکان های گردشگری دیگری نیز دارد که این شهر را از جمله بهترین مکان های گردشگری ایران کرده استب

رای اینکه اولین مکانی که از آن دیدن می کنید، حرم مطهر باشد، از خیابان امام رضا که وارد شوید در یک مسیر مستقیم به مقصدتان هدایت می شوید که اطراف آن پر از هتل های بسیار متنوع برای اقامت و نیز بازارهای متعدد برای خرید است.

بعد از زیارت حرم می توانید از موزه آستان قدس، حمام مهدی قلی بیک، موزه نادری، پارک ملت و بوستان کوهسنگی، آرامگاه فردوسی، طرقبه و شاندیز لذت ببرید.

۶یزد

روزهای عید به خاطر خنک بودن هوا بهترین زمان برای سفر به دل خانه های خشتی، قنات ها بلندترین مناره ها و بادگیرها استبرای گشتن در یزد باید برنامه های روزانه نوشت تا جایی از قلم نیفتدمیدان امیر چخماق که در مرکز شهر بوده و شامل بازار، تکیه، مسجد و دو آب انبار، بزرگترین نخل شهر و مقبره همسر امیر چخماق است اولین جایی است که باید در برنامه تان بیاید.

میدان ساعت یا مارکار که مرکزی ترین نقطه ایران بوده و گویا اولین ساعت شهری ایران و ساخته زمان قاجار است، در خیابان امام خمینی قابل تماشا است.مسجد جامع یزد، خانه ی لاری ها، مدرسه ی رضاییه، باغ دولت آباد، آب انبار شش بادگیر و گیو، آسیاب آبی کشوک نو، آتشکده بهرام، حمام خان، پارک کوهستان با حوض زیبایش در شب ها، ساباط ها و برج خاموشان یزد بهترین مکان های گردشگری یزد هستند.

جهت آشنایی با سایر مکان های دیدنی ایران به سایت اردبیل مراجعه کنید.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.