پشتیبانی و نگهداری شبکه

۴,۴۲۵ بازديد


خدمات پشتیبانی شبکه یکی از مهمترین مباحث در بحث تامین و نگهداری بعد از راه اندازی شبکه محسوب می شود زیرا برای راه اندازی شبکه تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد استفاده قرار می گیرد در نتیجه اگر شما با یک شخص متخصص برای خدمات پشتیبانی شبکه قرار داد  نبندید طی مسیر با مشکل‌های زیادی مواجه خواهید شد، توجه داشته باشید که حداقل هفته ای یک بار باید یک متخصص در امر شبکه تمامی سیستم های شما را مورد بررسی قرار دهد تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کند در این صورت شما می توانید با آرامش کامل بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهید، لازم به ذکر است بدانید که در برخی از مواقع بعضی از شرکت ها از متخصصی که با آن قرارداد بسته اند رضایت ندارد در این صورت شما باید با تحقیق و بررسی متخصص مورد نظر را تغییر دهید. در ادامه راه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی نسبت به خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه به دست بیاورید
.

چه زمانی باید متخصص پشتیبان شبکه را تغییر دهیم

در بسیاری از موارد مشکلاتی برای یک شرکت ایجاد می شود که نیاز به خدمات پشتیبانی شبکه حرفه ای دارد اما متخصص شبکه ای که در شرکت فعالیت میکند تخصص کافی را ندارد به همین دلیل زمانی که نرم افزارها و سخت افزارهای شرکت با مشکل مواجه می شود شخص متخصصی نمی تواند مشکل را حل کند و کار را به تعویق انداخته می اندازد اگر با این مشکل مواجه شدید باید متخصص خود را تغییر دهید زیرا مطمئن از این شخص تخصص کافی را برای خدمات پشتیبانی شبکه ندارد و یک ساعت قطع شدن شبکه می تواند آسیب جبران ناپذیری به پیکره اعتبار شرکت شما وارد کند.

 شایان ذکر است بدانید این گونه از اشخاص به دلیل نداشتن تخصص کافی برای پشتیبانی شبکه، دائماً برای حل نشدن مشکل ها بهانه می آورند این نوع از اشخاص اصلاً مناسب کار حرفه ای نیستند و تنها با اطلاعات کمی که دارند سعی می کنند شما را فریب بدهند. در انتها بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که بعضی از مواقع مدیر شرکت متوجه وضعیت نابسامان بخش آی تی شرکت خود شده و به این نتیجه می‌رسد که خدمات پشتیبانی شبکه به درستی ارائه نمی شود در این بخش از کار هم بهتر است به دنبال تغییر پشتیبان شبکه باشید چون در یک شرکت زمان مانند طلا می ماند و زمانی که گذشته است دیگر بر نمی گردد پس با انتخاب یک متخصص حرفه ای آینده شرکت خود را تامین کنید.


معیار های انتخاب یک متخصص شبکه

اگر قصد دارید با یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه قرارداد ببندید بهتر است بدانید که در گام اول سابقه کاری شرکت بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه داشته باشید، در وهله دوم شرکت مورد نظر شما باید مسئولیت پذیر باشد، این نکته را هم در نظر داشته باشید که یکی از وظایف شرکت خدمات پشتیبانی مستند سازی این است که اطلاعات مورد نظر شما را مستند سازی کند.

 نکته بعد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است پشتیبانی به موقع شبکه است زیرا با انجام این کار می تواند از بروز یک سری از مسائل جلوگیری کند، در انتها بهتر است بدانید که یک پشتیبان شبکه باید بتواند برای بهینه سازی سیستم شبکه به شما مشاوره دهد.

 

یادگیری شبکه

مرحله اول

الفبای آموزش شبکه را میتوان +network دانست. در واقع در این آموزش شما یاد می‌گیرید اصلا سوییچ چیست؟ و چطور می‌شود بین سیستم‌های مختلف سوییچ کرد؟ با انواع کابل‌ها و پورت‌ها و کارکردشان آشنا می‌شوید و به طور کلی با همه مفاهیم پایه شبکه آشنا خواهید شد.

مرحله دوم

پس از یادگیری مباحث دوره network+شما میتوانید زمینه علاقه خود را دنبال کنید. اما متخصصین پیشنهاد می کنند که افراد ابتدا یکی از دوره های اولیه مایکروسافت مانند دوره MCSA یا دوره MCSE را بگذرانند که معمولا در دوره های ماکروسافت مفاهیم مهم و پایه را فراخواهید گرفت. سرویس هایی از قبیل RADUIS و Routing و DHCP و ******* و NAT و … را میتوانید د راین دوره ها آموزش ببینید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.